راهنمای خرید ابزار آلات

دسته بندی ها :
راهنمای خرید ابزار آلات

راهنمای خرید ابزار آلات

دراین مقاله سعی شده تا یک راهنمای مناسب برای خرید ابزار آلات مورد نیاز شما چه به صورت خرید اینترنتی و چه به صورت حضوری در بازار ابزار حسن آباد تهران یا فروشگاه های مرتبط در شهر ها جمع آوری شود.

خرید اینترنتی ابزار امروزه کاری متداول در میان اساتید، شرکت‌ها و حتی افرادی که یک گارگاه خانگی شخصی است. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی ابزار به خریداران اجازه می‌دهند که با دیدی باز و اطلاعاتی درست ابزار موردنیاز خود را خریداری نمایند.

یک فروشگاه اینترنتی ابزار به شما اجازه می‌دهد باحوصله و بدون هیچ عجله‌ای محصول موردنظرتان را با توجه به خصوصیات فنی، قیمت محصول، نوع کارایی، ابعاد و … انتخاب کنید. اما با این حال در مورد خرید ابزار ، بیشتر افراد تمایل دارند تا حد امکان از خرید آنلاین خودداری کنند مگر این که یک فروشگاه ابزار شرایطی را برای مشتری های خود فراهم کند که اعتماد کاربران را برای خود در بر داشته باشد.

اما یکی از دلایلی که خیلی از خریداران ابزار خرید حضوری و سنتی را به خصوص برای خرید ابزار برقی و الکترونیکی و یا ابزار اندازه گیری دقیق ترجیح می‌دهند این است که امکان تست و بازبینی دستگاه را قبل از خرید داشته باشند.

نیاز به استفاده از ابزار مناسب ممکن است در هر زمان یا مکانی با توجه به شرایط رخ دهد، انتخاب ابزار مناسب با نوع کار و نیاز شما باعث می‌شود که کار را با نهایت دقت و سرعت انجام دهید. همچنین زیبایی و کیفیت محصول نهایی به انتخاب ابزار درست و مهارت شما در استفاده از آن بستگی دارد.

نکات خرید ابزار مناسب

لازم نیست که در همان ابتدای کار بروید و جعبه‌ابزاری با تمامی ابزارآلات موجود در بازار را با تمام امکانات خریداری کنید و درواقع بهتر است به تدریج و برحسب نیازتان ابزارهای لازم را خریداری کنید. بدین شکل در هر خرید و هر ابزار زمان بیشتری خواهید داشت تا حسابی تحقیق کرده و با تفکرو اطمینان خرید کنید و درنهایت مجموعه ابزاری مشتکل از بهترین گزینه‌ها را داشته باشید.

تفاوتی ندارد که یک آدم فنی و باتجربه باشید یا تازه‌کار ، چیزی که مشخص است این است که بدون ابزارآلات مناسب نمی‌توانید کاری را پیش ببرید درواقع بدون ابزارآلات مناسب افراد ماهر و تازه‌کار فرقی با هم ندارند.

ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم که چگونه ابزار مناسب خود را تهیه کنیم.

ابزار گران‌ یا ابزار ارزان ؟

ابزارآلات گران‌ ممکن است دوام بیشتری داشته باشند، ولی این دلیل نمی‌شود کسی که هفته‌ای یک بار یک پیچ باز و بسته می‌کند، برود و گران‌ترین پیچگوشتی را بخرد. اتفاقا در برخی از ابزارهای برقی، مدل‌های جدید و گران بسیار پیچیده هستند و کسی که در کارهای فنی مهارت چندانی ندارد نمی‌تواند از آن‌ها سردربیاورد و حتی ممکن است ابزار را خراب کند. خلاصه مطلب اینکه اگر خیلی حرفه‌ای نیستید الکی پول‌تان را برای خرید ابزارهای حرفه‌ای هدر ندهید.

اما مسئله این است که انتظار چه کارکردی را از ابزارتان دارید؟

مردم، وقتی که ابزار ارزان قیمت می خرند، کارشان به مشکل بر می خورد؛ امّا همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، هر چقدر که پول بدهی، آش می خوری. یک نمونه ی ارزان قیمتِ یک ابزار دارای برند هم، همان خصوصیّات، دوام و کارکرد ابزار گران قیمت تر آن کمپانی را ندارد.

پیش از خرید ابزار آلات امتحان کنید.

می‌توانید درصورت تمایل خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. در این شرایط سعی کنید خرید خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید که محتوای اینترنتی خوبی را اعم از تصاویر و مشخصات فنی برای کالا عرضه کرده و همچنین روند خرید آسانی دارند.

اگر هم به‌صورت سنتی از بازار خرید می‌کنید، قبل از اینکه پول ابزار را حساب کنید آن را در دست بگیرید و سعی کنید تا کیفیت ساخت آن را بررسی کنید. ببنید آیا ابزار خوش دست است یا خیر؟ ابزارهای باکیفیت بسیار خوش‌دست هستند. با رعایت این موارد احتمال پشیمانی از خرید را به حداقل می‌رسانید.

یکی از دلایلی که خیلی از خریداران ابزار خرید حضوری و سنتی را به خصوص برای خرید ابزار برقی و الکترونیکی و یا ابزار اندازه گیری دقیق ترجیح می دهند این است که امکان تست و بازبینی دستگاه را قبل از خرید داشته باشند.

سطح مهارت خود را هنگام خرید ابزار در نظر بگیرید.

اگر شما تازه کار هستید که کارهای فنی زیادی در خانه انجام نمی‌دهید، دنبال ابزارهای ساده باشید. اگر کار با ابزار را بلد باشید احتمال اینکه به خود یا اطرافیان صدمه و آسیب بزنید کمتر می‌شود. آشنایی با ابزارها باعث می‌شود که خطر حوادث احتمالی و آسیب جسمی کمتر شود. قبل از روشن کردن ابزار از نحوه‌ی کار با آن مطمئن شوید و نکات ایمنی را در نظر بگیرید.

متناسب با شریط استفاده خرید کنید.

قبل از خرید ابزار باید درباره‌ی ابزار آلات مورد نظر آگاهی داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه با خودتان را انتخاب کنید.

برای هر کاری، ابزاری متفاوت نیاز است. قبل از شروع به ساخت چیزی اول از همه تحقیق کنید و از مراحل ساخت آن آگاه شوید. اگر دقیق بدانید که چکار خواهید کرد می‌دانید که چه ابزاری باید بخرید و درنتیجه به مشکلی برنمی‌خورید.

همچنین متناسب با استفاده ای که از ابزار می برید خرید کنید به طور مثال برای مصارف خانگی از دریل های شارژی استفاده نکنید چون باطری دستگاه در صورت استفاده نشدن کارایی خود را از دست می‌دهد.

ویدیوی زیر نیز به این موضوع اشاره دارد:

زاپاس داشته باشید

جهت جلوگیری از اتلاف وقت برای ابزارهای پرمصرف خود زاپاس داشته باشید برای مثال اگر مکانیکی خودرو هستید از آچارهای مصرفی دو عدد یا بیشتر داشته باشید یا اگر دریل شارژی دارید هنگام خرید به این نکته توجه کنید که این دستگاه باطری اضافه داشته باشد تا در صورت نیاز به شارژ باطری وقفه ای در کار ایجاد نشود.

در مورد ابزارآلات سؤال بپرسید

هنگام خرید ابزار به راهنمایی های فروشنده توجه کنید. شما باید بدانید که کدام ابزار برای کار و نیاز شما مناسب است. از او بخواهید که تجربیات خود و دستورالعمل استفاده از ابزار را در اختیار شما قرار دهد.انتخاب ابزار مناسب با نوع کار و نیاز شما باعث می‌شود که کار را با نهایت دقت و سرعت انجام دهید. زیبایی و کیفیت محصول نهایی به انتخاب ابزار درست و مهارت شما در استفاده از آن بستگی دارد.

راهنمای خرید آنلاین ابزار آلات

برای خرید آنلاین ابزار فقط کافی است نام ابزار مورد نظر خود را در موتورهای جستجو وارد نمایید تا انبوهی از فروشگاه‌های اینترنتی ابزار را در لیست پیش رویتان ببینید. حال سؤال اینجاست که کدام یک از این فروشگاه‌های اینترنتی ابزار گزینه مناسبی برای خرید ابزار هستند.

امنیت در زمان خرید، اطلاعات درست، رفتار مناسب با مخاطب، سرعت در پاسخگویی به مشتریان، ادب در کلام، پشتیبانی فنی و … از جمله مواردی است یک فروشگاه اینترنتی ملزم به اجرای درست آن است.

برای خرید ابزار از یک فروشکاه اینترنتی ابزار و یراق به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

  • دارای مجوز های لازم مانند نماد اعتماد الکترونیکی
  • دارای درگاه بانکی باشد
  • دارای رای پیشینه خوب و کافی در حوزه فعالیت خود باشد –سعی کنید از فروشگاهایی که چندین سال است در حال فعالیت میباشند خرید کنید.
  • در گوگل جستجو کنید و نظرات و صحبت هایی که از آنها در سایت های گوناگون مطرح شده است بررسی کنید .
  • قیمت های نامتعارف ممکن است شما را جهت خرید به اشتباه بیندازد اما توجه داشته باشید که قیمت ها را با دیگر فروشگاه های مقایسه کنید و اگر در حد نرمال پائین تر بود خرید کنید .
  • شبکه های اجتماعی فروشگاه ها مانند اینستاگرام را دنبال کنید معمولاً اگر فروشگاه خوبی نباشد زیر پست آنها پر از افرادی است که تجربه تلخ خرید داشته اند و مرتباً در حال اعلام این موضوع هستند .
  • هر فروشگاه هایی برای جذب اعتماد مشتریان خود آپشن ها و امکاناتی را برای کاربران خود قرار میدهد بررسی کنید ببینید آیا آن فروشگاه هم کاری کرده است که اعتماد شما را جلب کند . در بیشتر مواقع فروشگاه هایی که مشکلی ندارند پیشنهاد های خوبی به کاربران خود میدهند . به عنوان مثال شما امکان خرید حضوری از فروشگاه ابزار اول را دارید.

با آرزوی سلامت برای شما و خانواده محترمتان امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای خرید ابزار آلات مورد نیازتان باشد.

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ناصر گفت:

    سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون؛
    من یه راهنمایی در مورد سایز میخ پرچ میخواستم!‌ برای اتصال دو ورقه نازک آلومینیومی به دیوار این مدل میخ پرچ به نظرتون مناسب هست؟
    لینک(موقتا حذف شد تا بررسی شود)

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری